Onze inzichten
We leren en delen altijd wat we leren over ontwerp, ontwikkeling en online marketing
Het is geweldig als een bedrijf een mooie en multifunctionele website heeft met een goed doordachte interne navigatie. Maar als de inhoud die er wordt geplaatst niet informatief is of niet overeenkomt met het onderwerp van de portal, of in sommige opzichten inferieur is aan het materiaal van concurrenten, dan hoeft u geen grote traffic en omzetgroei te verwachten. Daarom is de voorbereiding en optimalisatie van content van bijzonder belang bij het promoten van portals.
Contentmarketing is een technologie voor het promoten van websites met verschillende onderwerpen en schalen, waarbij gebruikers worden aangetrokken door verschillende informatie te promoten. Het gaat voornamelijk om teksten, maar ook om audio- en videomateriaal. Door waardevolle inhoud toe te voegen, is het niet alleen mogelijk om het publiek te boeien, maar ook om ervoor te zorgen dat het publiek blijft door het creëren van hechte vertrouwensrelaties.
De belangrijkste voordelen van deze aanpak zijn
1. Het opbouwen van een positief imago van het bedrijf en het winnen van geloofwaardigheid in de ogen van gebruikers.
2. Het communiceren van een zorgzame houding en de wens om de doelgroep te helpen bij het oplossen van problemen.
3) De mogelijkheid om posities in zoekresultaten te verhogen door organische links en het systematisch verschijnen van nieuw materiaal op de website.
4. Besparing op het reclamebudget – contentmarketing is goedkoper dan traditionele methoden van online promotie.
5. Het is goed om meteen op te merken dat je hard zult moeten werken om gebruikers naar je conversiescenario te lokken, maar het resultaat is het waard.
De belangrijkste taken die contentmarketing helpt vervullen
Het maken en bijwerken van content kan worden ingegeven door de wens om de volgende doelen te bereiken
-de winstgevendheid van bedrijven verhogen;
-de stroom kwaliteitsbezoekers vergroten – het publiek moet bestaan uit mensen die waarschijnlijk goederen of diensten zullen bestellen, contactgegevens zullen achterlaten, zullen bellen voor advies, enz;
-interesse wekken bij gebruikers die al een bestelling hebben geplaatst maar al een tijdje geen contact meer hebben opgenomen;
-cross-selling organiseren;
-zorgen voor het aantrekken van nieuwe klanten;
-leads vergroten;
-de houding ten opzichte van het merk verbeteren, het herkenbaar maken.
In het beginstadium is het belangrijk om prioriteiten te stellen, omdat het moeilijk en tijdrovend is om alle gebieden tegelijk aan te pakken. Zodra de belangrijkste doelen zijn bereikt, kun je verder gaan met de secundaire doelen.
Aanbevelingen voor het ontwikkelen en implementeren van een contentmarketingstrategie
Marketingtips die de kans op succes met contentoptimalisatie vergroten:
begin met het definiëren van specifieke taken;
1. Wijs middelen toe voor een grondige analyse en segmentatie van de doelgroep;
2. Kies de interactiekanalen die in uw geval optimaal zijn – dit kunnen groepen en kanalen zijn in sociale netwerken en messengers, zoekmachines en aggregators, zakelijke mailinglijsten, contextuele advertentiediensten, blogs;
3. Analyseer wat concurrenten aanbieden;
4. denk in detail na over je contentplan en beperk je niet tot één soort content;
5. zorg niet alleen voor de informatieve inhoud, maar ook voor de visuele aantrekkingskracht van het gepubliceerde materiaal;
6. Vermijd duplicatie van content in verschillende kanalen;
7. optimaliseer je content voor weergave op mobiele apparaten;
Controleer voortdurend de prestaties met behulp van statistieken.
Gezien de hevige concurrentie in bijna alle marktniches en het gebrek aan tijd voor de meeste ondernemers, is het zinvol om te overwegen een team van professionals in te schakelen om een contentmarketingstrategie op te stellen en uit te voeren.