- Inhoud
De website van een bedrijf of ondernemer kan en moet een effectief middel worden om klanten aan te trekken, de winst te verhogen, langdurige relaties op te bouwen met de doelgroep en een positieve reputatie op te bouwen. Een van de voorwaarden voor het bereiken van veel verkeer en conversie is het aanpassen van het middel aan de eisen van zoekmachines.
Kan ik mijn website zelf optimaliseren voor zoekmachines?
Websiteoptimalisatie is een veelzijdig proces dat het volgende omvat
-selectie van zoekwoorden en zinnen;
-het schrijven van teksten op basis van de gevormde semantische kern;
-het opstellen van titels en beschrijvingen
-publiceren van materialen;
-het verbeteren van de prestaties van pagina’s en de website als geheel;
-verbetering van verkeer en beveiliging;
-analyse instellen.
Ondernemers hebben twee manieren om hun doelen te bereiken: specialisten inhuren of het werk zelf doen. Wat beter is, moet worden gekozen op basis van de omvang en het type activiteit, het concurrentieniveau in de gekozen niche en de bereidheid om er zelf tijd en moeite in te steken. Bijna iedereen kan het beginniveau van SEO onder de knie krijgen, je moet alleen begrijpen hoe zoeken werkt.
De volgorde van handelingen bij het zelfstandig promoten van een bron in zoekmachines
Beginners maken vaak fouten bij elementaire dingen, bijvoorbeeld door in de verkeerde volgorde te handelen. Ze gaan met name aan de slag met inhoud voordat ze de behoeften van de doelgroep begrijpen of voordat ze de semantische kern hebben uitgewerkt.
Hier zijn de belangrijkste stappen die je zullen helpen resultaten te boeken als je ze een voor een doorloopt:
- Controleer de bron. Je moet uitzoeken waarom je website niet in de topposities van de zoekresultaten staat. De belangrijkste problemen zijn een lage laadsnelheid van de pagina, nietszeggende en niet-unieke inhoud, gebrek aan thematische zoekopdrachten of te veel zoekopdrachten.
- Onderzoek de concurrentieomgeving. Ga naar de portals die 1-5 posities in Google innemen om hun inhoud te bekijken en te zien wat je mist.
- Bepaal een specifiek doel en deadlines voor het bereiken ervan. Je kunt geen abstracte doelen stellen – dan kun je de resultaten van je SEO strategie niet evalueren.
- Maak een lijst met woorden en zinnen die de thematische focus van de site, de aangeboden goederen en diensten weerspiegelen.
- Kies onderwerpen voor artikelen en wijs er hoogfrequente en laagfrequente zoekopdrachten aan toe. Idealiter zou elke publicatie zowel HF- als LF-query’s moeten bevatten. Een van de belangrijke punten is de afwezigheid van spamming, wat kan leiden tot zoekmachinefilters.
- Beoordeel de behoeften van de doelgroep.
- Maak artikelen en plaats ze op verschillende pagina’s van de website. De teksten moeten leesbaar zijn, nuttige informatie bevatten en, afhankelijk van het onderwerp van het portaal, een oproep tot samenwerking. Zorg ervoor dat er geen duplicaten zijn.
- De site toevoegen aan Google Search Console voor zelfindexering.
- SSL-certificaten gebruiken en, indien mogelijk, turbo-pagina’s koppelen.
Daarnaast moet je nadenken over linkbuilding. Als uw portaal toegankelijk is via bronnen van derden, zal de zoekmachine het loyaler behandelen en zullen het verkeer en de conversie toenemen.
Voor een effectieve promotie moet u er echter voor zorgen dat de links natuurlijk zijn en dat de artikelen waarin ze staan informatief zijn.
SEO is geen kostenpost, het is een investering in de toekomst